Push & Pull Marketing
Der findes mange typer markedsføring og særligt begreberne Push og pull marketing er kendte når vi snakker online markedsføring, men hvad det egenligt?
Hvad er push og pull marketing og hvad er bedst?
Push, Pull, ja indenfor markedsføring findes der mange finurlige begreber og som oftest på engelsk, de to begreber dækker over metoderne hvorpå man markedsføre sin hjemmeside, service eller sit produkt. Disse to begreber er dog ofte mistolket og forstået, derfor har jeg lavet en lille guide til hvad push- og pull marketing er, hvad der er bedst og ikke mindst hvorfor.
Alt markedsføring kan hovedsageligt dækkes ind under to hovedkategorier, nemlig Push og pull marketing. Ved push marketing handler det om at skubbe et produkt mod kunden ved brug af annoncer, meddelelser eller andre medier hvorpå man kan reklamere. På den anden side af markedsførings spektrummet har vi pull marketing, hvor det er kunden der selv finder vejen til produktet.
Hvilken marketing strategi skal du vælge?
Når du står med et produkt, en service eller noget tredje du gerne vil sælge er det vigtigt at du vælge den rette marketingstrategi
Du behøves ikke kun at gå den ene vej når du skal i gang med markedsføring, en god markedsføringsstrategi har mere end blot én kanal.
Kilder
Denne artikel er skrevet med hjælp fra nedenstående hjemmesider og kilder.