Det bedste gratis regnskabsprogram 2020 til nye og etablerede virksomheder
Regnskab er hverken det sjoveste eller letteste, særlig for en ny iværksætter kan regnskabet være overvældende og til tider en belastning, men det behøver ikke være sådan. Med et regnskabsprogram kan virksomhedens regnskab blive til en leg og hvis du vælger det rette regnskabsprogram kan du faktisk få automatiseret flere af dine bogføringsopgaver.
Men her tænker du sikkert.. Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge? – eller måske er du en af dem som forsat laver dit regnskab i Microsoft Excel, fordi det har jo altid virket og det fungere stadig.. eller gør det?
Året er 2020 og hvis du ikke allerede har gjort det, så er det på tide at du skifter til en online regnskabsprogram skal kan lave regnskabet for dig. Hvorfor? Fordi det spare dig tid, energi og du undgår menneskelige fejl som kan ske i et dumt excel-ark.
Uanset om du er en etableret virksomhed med en fornuftig omsætning eller du er en helt fersk iværksætter der skal til at oprette din første virksomhed, så er et regnskabsprogram en nødvendighed og lad os nu bare indrømme det, Excel er ved at være fortid når det kommer til effektiv bogføring til drift af virksomhed, i hvertfald i Danmark.
Mange danske virksomheder har udfordringer med regnskabet og mange nye iværksættere glemmer helt at føre regnskab fra starten, hvilken kan ende med bøder fra det offentlige hvis der indberettes for sent som følge af rod i regnskabet og manglende kontrol på dette. Derfor anbefaler jeg at enhver der har planer om eller allerede driver en virksomhed i Danmark, begynder at bruge ét af de mange regnskabsprogrammer der er tilgængelige, gratis som betalende systemer.
- Hvilket regnskabsprogram er det bedste?
- Hvilket regnskabsprogram skal jeg vælge?
- Hvorfor bruge et regnskabsprogram fremfor excel?
Alt dette og meget mere kan du få svaret på i denne artikel og forhåbenligt kommer du i gang med dit regnskab på den rette måde og slipper for at spilde en masse tid på unødvendig bogføring hvor du selv skal regne moms og skattetal ud manuelt.
Det bedste gratis regnskabsprogram til dit anpartsselskab (ApS)
Afhængig af størrelsen på dit anpartsselskab, heraf antallet af ansatte og eksterne regnskabsfører du har indover, kan det være forskelligt hvilket regnskabsprogram der er det bedste, men hvis du er på jagt efter et det bedste gratis regnskabsprogram til dit anpartsselskab, så er svaret ganske enkelt og du har sikkert luret hvorfor. Med udgangspunkt i at du har vurderet at din størrelse og krav er nogenlunde de samme som en enkeltmandsvirksomhed, men du blot har registreret et ApS af visse årsager, så kan jeg hurtigt svare dig, hvilket regnskabsprogram du burde vælge og som er det bedste.
Det bedste regnskabsprogram er nemlig Dinero regnskabsprogram. Overraskende? Nej, men det er så simpelt at føre regnskab uanset hvilket virksomhedsform du driver og jeg skal her gå lidt i dybden med hvorfor Dinero også er det bedste regnskabsprogram til dit anpartsselskab og ikke kun er fantastisk til enkeltmandsvirksomheder.
Hvorfor vælge Dinero til ApS:
Dinero er somt sagt udviklet af iværksættere for iværksættere og dermed medfølger den kreativitet som mange iværksættere har. Dinero har derfor udviklet en lang række funktioner og integrationer som gør din hverdag enklere som erhvervsdrivende. Faktisk er mange af integrationerne i Dinero velegnet til mellemstore virksomheder og det er derfor ikke kun et regnskabsprogram der er perfekt for små virksomheder eller iværksættere, men også mere etablerede virksomheder som har ansatte og en fornuftigt omsætning. Blandt de mange integrationer finder du:
Danløn / dataløn integration:
Med integration til de to største lønsystemer er Dinero højst sandsynligt kombatibelt med dit lønsystem medmindre i bruger et andet end de to. Med integration mellem jeres regnskabsprogram og lønsystem får i automatiseret dataoverførsel, så i slipper for den manuelle indtastning fra regnskabssystem til lønsystem. Dette er særdeles attraktiv for virksomhed med ansatte hvor der er lønudbetaling, som der ofte er i et anpartsselskab.
E-Inkasso integration:
Ikke alle enkeltmandsvirksomheder har det store cashflow eller den store kundegennemgang som et anpartsselskab ofte har og derfor er inkasso noget de færreste små virksomheder gør i, men for anpartsselskaber er det ofte en anden snak. Derfor er en integration med et inkassofirma særdeles attraktiv og dette har Dinero selvfølgelig også. Dermed kan du enkelt og let overføre dine forfaldne fakturaer til inkasso så du kan drive din penge ind, enkelt og let.
Dropbox integration:
En omsætningsrig virksomhed har ofte mange bilag og med flere ansatte der alle har bilag kan det hurtigt blive noget rod. Med dropbox-integrationen i Dinero så dine salgsfakturaer og uploadede bilag automatisk bliver gemt i Dropbox.
Dette er bare et udpluk af de mere end +100 integrationer som regnskabsprogrammet Dinero tilbyder til alle deres brugere som alle er med til at gøre regnskab til en leg for dig som driver en lille eller mellmstor virksomhed.
Det bedste gratis regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed
Har du allerede en enkeltmandsvirksomhed eller planer om at oprette en enkeltmandsvirksomhed, så er der ét regnskabsprogram der skiller sig ud fra de andre og det er Dinero.
Dinero regnskabsprogram er perfekt for små- og mellemstore virksomhed og man må sige at en lille enkeltmandsvirksomhed går under kategorien “små”.
Med Dinero får du et komplet regnskabsprogram 100% gratis altid, hele året og også imorgen. Det er iværksætternes regnskabsprogram og er udviklet af en sand iværksætter, nemlig Martin Thorborg som også var medstifter af Jubii og Spamfighter samt mange flere.
Dinero kommer i en 100% gratis udgave og en preium udgave der koster kr. 197,- om måneden. Jeg anbefaler helt klart at man vælger premium udgaven, da denne hjælper dig med dit regnskab og du slipper for at bøvle med regnskabet i din enkeltmandsvirksomhed.
Derfor skal du vælge Dinero:
Med Dinero får du et alt-i-ét regnskabsprogram der er udviklet af iværksættere for iværksættere. Regnskabsprogrammet hjælper dig med det hele, uanset hvilken type virksomhed du driver. Om du er en internet-baseret virksomhed der sælger software eller en lokal blomsterhandel, så er Dinero værktøjet og regnskabsprogrammet til dig. Regnskabsprogrammet kan blandt andet hjælpe dig med:
- Fradrag
- Kørselsgodtgørelse
- Moms
- Løn
- Lønsumafgift
- Skat
- Skatteopgørelse
- Årsregnskab
Og meget mere.
Hvorfor er Dinero det bedste?
Der er mange grunde til at Dinero er det bedste valg af regnskabsprogram til dig der driver eller skal drive en enkeltmandsvirksomhed, men derfor skal du ikke snydes for et par gode pointer for hvorfor netop du burde vælge Dinero som dit regnskabsprogram.
Dinero er blandt andet det bedste regnskabsprogram til enhver enkeltmandsvirksomhed fordi det er bygget til netop dette. Små- og mellemstore virksomheder. Dette ses igennem deres funktionaliteter og design inde i selve regnskabsprogrammet.
Med Dinero bliver regnskab i din enkeltmandsvirksomhed til en leg, fordi det hjælper dig med at finde de rette kategorier for dine bilag og du undgår derfor rod i regnskabet når du opretter dine bilag. Sælger du eksempelvis momsfrie ydelser er du omfattet af lønsumafgift hvilket skal bogføres på sin helt egen måde, dette kan Dinero også hjælpe dig med.
På samme måde når pengene skal ind i enkeltmandsvirksomheden, med deres faktureringssystem hvor du enkelt og let kan oprette fakturaer fra din enkeltmandsvirksomhed og sende til kunden. Du kan ændre på momssatser afhængig af hvilken service eller hvilket produkt du sælger og hvis du skal sælge til udlandet kan du enkelt og let fjerne momsen helt, da denne ikke skal inkluderes på fakturaer for udlandske kunder.
Skatteopgørelse i enkeltmandsvirksomhed:
Som bruger af regnskabsprogrammet Dinero får du også muligheden for at tilkøbe skatteopgørelse der gør udfyldningen af din udvidet selvangivelse til en leg. Med skatteopgørelsen fra Dinero får du alle de nødvendige skattetal som du skal udfylde hos Skattestyrelsen. Udfylder du din skatteoplysninger for sent kan du risikere en bøde, dette skete i mere end 17.000 tilfælde hvor Skattestyrelsen udskrev bøder for ca. 32 mio. kroner til folk der indberettede for sent og det er dumme penge en ny iværksætter ikke har råd til at betale. Med skatteopgørelsen fra Dinero får du:
Alle tal til oplysningsskemaet
Beregner lavet af skatteeksperter
En genvej til tryghed og mindre skattebøvl
Som jeg tidligere skrev, så anbefalede jeg Dinero Pro (premium udgave) og det var der mere end én grund til. Som Dinero Pro bruger sparer du nemlig også penge på din skatteopgørelsen. Du spare hele kr. 500,- af normalprisen er kr. 1997,- og betaler derfor kun kr. 1497,- for din skatteopgørelse til din enkeltmandsvirksomhed med Dinero Pro.
Andre fordele ved Dinero Pro:
LogBuy – adgang til mere end 2.800 rabataftaler igennem firmaet LogBuy.
Løn – mulighed for at lave én gratis lønseddel om måneden i Dinero.
Visma Rating – find information om alle danske virksomheder, som har et CVR-nummer.
Dette er selvfølgelig bare en brøkdel af de mange fordele ved at vælge Dinero Pro fremfor gratis-udgaven af regnskabsprogrammet. Men det ændre ikke på at deres gratis version er mere end nok til at drive din enkeltmandsvirksomhed og du er derfor ikke tvunget til at benytte Pro-udgaven og betale penge for dit regnskabsprogram for at drive din virksomhed.
Dermed er Dinero det bedste regnskabsprogram til enkeltmandsvirksomhed som er 100% gratis altid.
Jeg bruger selvfølgelig også selv Dinero regnskabsprogram i min danske virksomhed, fordi det simpelthen er det bedste og enkleste regnskabsprogram til små virksomheder som enkeltmandsvirksomheder ofte er.
Gør som mere end 250.000 allerede har gjort og opret din virksomhed hos Dinero og få styr på regnskabet helt gratis.
Kilder
Denne artikel er skrevet med hjælp fra nedenstående hjemmesider og kilder.